Έτσι μπορεί να γίνει η Θεσσαλονίκη

bridge image

Έτσι μπορεί να γίνει η Θεσσαλονίκη... Βαρκελώνη

Με ποιον τρόπο μπορεί να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη στη Βαρκελώνη της Ελλάδας με άξονα την πράσινη ανάπτυξη και τις φιλικότερες δράσεις προς το περιβάλλον

27 Φεβ 2011 - 06:32

του Δημήτρη Τσάκωνα

Μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, όπως η Βαρκελώνη, που θα είναι πιο φιλική προς τους πολίτες με ένα πλήρες ανεπτυγμένο σύστημα δημοσίων μέσων μεταφοράς και με άξονα την πράσινη ανάπτυξη και τις φιλικότερες δράσεις προς το περιβάλλον μπορεί να γίνει τα επόμενα χρόνια η Θεσσαλονίκη.

Αυτός είναι και ο στόχος της έρευνας - επί έναν τουλάχιστον χρόνο - του αρχιτέκτονα, δρ. E.T.S.A Barcelona, Νίκου Σουλάκη, με θέμα: «Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αλλάξει: πράσινη κυκλοφορία και ανάκτηση χαμένου δημόσιου χώρου». Ο ίδιος, άλλωστε, έχει και εμπειρία από την ανάλογη μεταμόρφωση της Βαρκελώνης τη δεκαετία του 1980.

Σύμφωνα με τον κ. Σουλάκη, η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει νέο πρόσωπο και να μεταμορφωθεί έχοντας κύριο άξονα τη βιώσιμη κινητικότητα. Όπως τονίζει στη Voria.gr ο κ. Σουλάκης, αυτό που φιλοδοξεί να πετύχει η πρότασή του είναι να εξυγιάνει το δημόσιο χώρο της Θεσσαλονίκης σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα ώστε να λειτουργήσει καλύτερα η πόλη.

Για να γίνει, λοιπόν, η Θεσσαλονίκη μια πόλη με λιγότερο καυσαέριο και καλύτερη ποιότητα ζωής για τους κατοίκους της είναι αναγκαία η στροφή στα μέσα που καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια, όπως τα δημόσια μέσα μεταφοράς, η πεζή μετακίνηση και τα ποδήλατα.

«Πάνω σε αυτή την υποδομή θα μπορέσουμε μετά να κάνουμε μεγάλα έργα με μεγαλύτερη επιτυχία ώστε να μπούμε σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης» εξηγεί ο κ. Σουλάκης.

Αυτό που προτείνει ουσιαστικά ο κ. Σουλάκης είναι η δημιουργία σύγχρονων δικτύων ποδηλατοδρόμων, η επέκταση της αστικής συγκοινωνίας σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα για την καλύτερη διευκόλυνση των κατοίκων της πόλης και η δημιουργία μεγαλύτερων πεζοδρομίων καθώς και η πεζοδρόμηση δρόμων. Παράλληλα, η πρότασή του περιλαμβάνει και τη δημιουργία τραμ και μετρό που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της πράσινης κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη.

«Αυτό που προτείνω είναι δίκτυο πεζών, ποδηλάτων και μια πιο πολύ εξορθολογισμένη κίνηση των ΙΧ οχημάτων, τα οποία θα έχουν μειωθεί κατά πολύ, γιατί πλέον η μετακίνηση στην πόλη θα εξυπηρετείται από τα δημόσια μέσα μεταφοράς που θα λειτουργούν καλύτερα από τώρα» σημειώνει ο κ. Σουλάκης και προσθέτει ότι για να γίνει αυτό χρειάζεται σωστότερη εκμετάλλευση του λιγοστού δημοσίου χώρου που έχουμε ως δρόμους με την παράλληλη ενεργοποίηση του στο έπακρο.

Ακόμη ένα μέτρο το οποίο θα βοηθήσει στο να ανοίξουν και πάλι οι αρτηρίες της πόλης, κατά τον κ. Σουλάκη, είναι η διαμόρφωση χώρων στάθμευσης των αυτοκινήτων στις περιοχές κατοικίας, κάτι που θα οδηγήσει στην ύπαρξη ολοένα και λιγότερων σταθμευμένων οχημάτων στους δρόμους της πόλης.

«Η πρόταση δεν κοιτάει μόνο τους πεζούς αλλά το σύνολο των χρηστών της πόλης και τους οδηγούς και τους πεζούς και τους ποδηλάτες και στοχεύει να υπάρξει στροφή στην πράσινη κυκλοφορία», υπογραμμίζει ο κ. Σουλάκης.

Η πρόταση του θα παρουσιαστεί «βήμα προς βήμα» σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιήσει η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών υπό την στήριξη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης  A.E, την Τετάρτη 2 Μαρτίου.

Όπως αναφέρει ο κ. Σουλάκης η πρότασή του μέχρι στιγμής λαμβάνει θετικών σχολίων από τους φορείς της πόλης και ελπίζει την Τετάρτη να γίνει το πρώτο βήμα ώστε να αλλάξει επιτέλους το πρόσωπο της πόλης.

http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=41425